Sunday, June 6, 2010

~???true love???~

Ape sebenarnye maksud 'love' ni ek? cinta? suka? suka giler? sayang? sayang maen2? suke sebab muke lawa? badan cantik? ade harta? baek hati? hensem? gila bayang? kemaruk? frust?

Aku maken xfaham skang ni sebab ramai kawan2 aku yg hangat bercinta ni kekadang bercinta x beragak.. bile bergaduh pulak tu sampai clash2, then bile clash pulak sminggu dua pastu baek, sambung balik.. kirenye clash dgn rujuk balik tu macam xde makne.. berpuluh2 kali pon xper.. hm... xfaham btol... ape r agaknye jadi kalo dah kawen ek?
Ade pulak member aku yang dapat awek baek punyer... ayu rupe paras, perangai baek, suara lembut, boleh kate bagi aku dah perfect dah.. tapi diam, member aku tu pasang awek 2 3 lagi kat luar... aduih.. sadis btol aku tgk.. kalo dah x suke kat awek yg perfect tu, let go je r.. x adil btol..

Ha.. tadi 2 yg laki, skang member2 aku yg pmpuan lak.. aku pon pelik r cmne kalo pmpuan leh ade 3 or 4 teman rapat yg giler2... rapat yg mengalahkan bf.. bile ditanye, sape bf, die cakap sorang tu je r bf nye, tapi aku tau bf die tu mmg sederhana orgnye, cume tidaklah berduit sgt utk tampung belanja high maintenance awek die tu. itulah sebabnye awek die cari teman2 rapat yg berduit, leh g enjoy sane sini, shopping sane sini.. die kate ok je bagi die, as long teman2 rapat tu bukan bf die, kire macam die x menduakan lah.. dah boleh kate macam pisau cukur pon ade gak aku tgk.. pelik2...

pasal orang kemaruk nak bercinta pon ade, asal2 ade awek baek, cume mungkin rupe aweknye tidak se'cute' mane, padahal bagi aku muke cantik x cantik ni subjektif, kalo pandai make over cantik r orgnye.. ok smbung balik, orang yg dah ade awek baek ni, sanggup clash semata2 nak awek yg mungkin bleh dikatekan teserlah ke"cun"an nye & ke"hot"an nye.. btw aku rase awek hot tu x de pape perasaan pon kat kawan aku tu, die je yg syok sendiri. hm..pandai2lah ko nak idop.. macam mane senang ko tggalkan org, cmtu jugak r senang orang nk tinggalkan ko..
n for those yg bercinta dgn btol tu, bagus2... aku bukan r menggalakkan orang2 bercinta.. maksud aku bagus r kalo korang yg bercinta tu, teruskan smpai kawen terus.. ;D hehe.. dapat r aku merase makan nasi minyak free.. ; )

fuh.. aku pon xtau r nape aku kekadang betol2 risau tgk gaya bercinta mmber2 aku yg salah.. mungkin sebab aku ade ramai kawan yg dah sampai kepada kes yg terok2 sebab salah memilih.. but at the end ape je yg aku boleh tolong pon.. nasihat je r... cume kadang2 aku fed up bile nasihat tu sekadar macam "commercial break" kat tv je, sebab mintak je nasihat..dgr nye tidak.

Lagi satu, sape2 yg putus cinta pastu rase macam nak "bunuh diri", aku klasifikasikan orang2 macam tu sebagai BODOH. sebab cinta monyet punye pasal pon sampai nk bunuh2 diri.. terus lupe mak bapak yg dah besarkan die smpai 20 tahun lebeyh hanye sebab putus cinta dgn orang yg die baru bercinta 3 4 tahun.. aduih... meh sini aku nak tepuk sket dahi tu..

sekian je sesi emosional aku utk malam ni... hehehehe ;D

(p/s: aku nak ucapkan selamat pengantin baru kat member aku che nasri ezuan bin che yusoff (a.k.a ngah) yg baru langsungkan perkahwinan arini.. semoga berbahagia hingga ke anak cucu. sori ngah aku xdapat datang arini, ade byk urusan nak disetelkan.. ;D actually ngah ni member rapat aku mase kat matrix melaka dulu.. kat bawah ni ade gambar die, yg pakai kemeja biru, ni gmbar tym kat mtrix dulu2)


ngah n me

3 comments:

  1. ish pjg lebar plak celoteh nye.. hehehe...abes adh bile lak??

    ReplyDelete
  2. adh still mencari.. haha.. nak cari kalo boleh bukan untuk maen clash2 ni.. ;D

    ReplyDelete
  3. hm,lain kali kalo org dok mengeluh kt ko, ko dgr je... n ko ye kn je...
    bg nasehat yg mana2 ptut je...sbb kalo kiter bg sungguh2 pn bkn diorg nk dgr... diorg lebih nk lepaskan je...nk ada org dgr... pdhl kalo kita ckp pun cm curah air kt baldi penuh...melempah je air tu...

    ReplyDelete