Sunday, June 27, 2010

~dUiT Oh DuiT~

susah kan hidop tanpa duit?

mane lagi susah, hidop tanpa duit ke tanpa cinta? mesti r duit...orang gile nak kawen je yg jawab cinta.. (mesti saje je ade orang nak bantah jawapan nak kaetkan cinta tu cinta dgn Allah SWT, mak bapak, adek bradek.. itu dah mmg tentulah jadi keutamaan.. yang tu aku paham r.. maksud aku cinta kat atas tu, cinta kat makwe and pakwe korang r.. ish..)

ha..dgn duit ni macam2 boleh jadik..boleh bwat orang patah semangat, boleh bagi semangat..huh..

kalo r duit tu macam tanam sayur kan senang (macamlah aku ni pnah tanam sayur)..tanam2 je tumbuh..nak gune je petik..

apa? nak gi bercuti? jap aku nak petik duit..ok jom..
apa? nak tgk konsert? jap aku nak petik duit..ok jom..
apa? nak g tgk wayang? jap aku petik duit..ala..duit blom masak lagi r..baru RM5, yang rm50 sume aku dah petik..besok r k? tggu duit tu jadi RM10 dulu..

fuh...senangnye kalo idop camtu..

lagi best kalo duit tu boleh gune yg fotostat punye..pastu g sahkan..g je jumpe mane2 pegawai kerajaan kelas A, kaunselor ke, pengetua ke, soh dorg sahkan..pastu pegi gune..lagi senang..

tapi aritu aku ade bace kat internet, tapi entah kat mane ntah.. ade economist sorg ni cakap duit adalah di tempat ke3 bende paling berkuasa.. no 1 & 2 adalah minyak n emas..

wow...tapi btol jugak.. kerana minyak, negara2 sanggup berperang, bunuh sane bunuh sini..
kerana emas pulak, ramai dah pakgad terkorban kene bunuh.. ish3,,kesian..

k lah aku nak tido ni..actually esok aku nak kene antar kete g servis..adus..duit lagi.. tatkala orang laen sedap je makeup2 n tukar kete baru, aku ni ternganga n terkais2 nak cari duit utk antar kete kancil ku yg kecil molek tu g servis.. ape nak buat..dah naseb badan,...

aduih..letih lak nak taip...chow dulu...

Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment